Franczyza mobilnego doradcy dedykowana jest do osób, które kochają turystykę i chcą prowadzić biuro podróży, ale dysponują mniejszym budżetem i ograniczonym przedziałem czasowym w ciągu dnia. Obsługa klienta przez mobilnego doradcę wakacyjnego odbywa się na bezpośrednich spotkaniach z klientem. Miejscem spotkania z klientem może być dom, praca, kawiarnia. Mobilny doradca wakacyjny do obsługi klienta musi dysponować przenośnym komputerem oraz dostępem do internetu. Teren działania mobilnego doradcy nie jest ograniczony lokalizacją siedziby firmy i może wykraczać poza granice miasta czy regionu. Narzędziem uzupełniającym mobilną sprzedaż jest kompletny i nowoczesny portal internetowy, w który wyposaża mobilnych doradców Travel Shops.
E-sprzedaż w Travel Shops to sieć portali internetowych sprzężonych z portalem głównym www.travelshops.pl. Nowoczesne rozwiązania technologiczne zastosowane na portalach, szerokie i zaawansowane kryteria wyszukiwania, intuicyjna i przyjazna dla internauty ścieżka rezerwacji oraz spełnione wymogi GIODO pozwalają na skuteczną sprzedaż wycieczek przez internet. Każdy portal w sieci Travel Shops jest kompletny, z ofertą aktualizowaną przez 7 dni w tygodniu 24/h, oraz pełną ścieżką rezerwacji.
Prowadzenie działalności gospodarczej jako mobilny doradca może być doskonałym uzupełnieniem innej działalności zawodowej, a docelowo może stanowić początkowy etap uruchomienia stacjonarnego biura podróży. Doświadczenie uzyskane podczas obsługi klient oraz zdobyta w ten sposób baza klientów ułatwi uruchomienie klasycznego biura podróży oraz realnie zwiększy sprzedaż i przychody w pierwszym okresie działalności takiego biura.
Dla mobilnego doradcy nie jest wymagany lokal usługowy do obsługi klienta, a siedziba firmy może być zarejestrowana w dowolnej lokalizacji, także w mieszkaniu mobilnego doradcy. Mobilny doradca to trzy podstawowe elementy: portal internetowy, stały dostęp do internetu oraz telefon komórkowy. Dodatkowo do obsługi rezerwacji mobilni doradcy powinni dysponować drukarką i skanerem.